Dijital medya; metin, ses, video fotoğraf içeriklerinin kodlanarak insanlar tarafından kolaylıkla işlendiği, internet üzerinden yani elektronik olarak iletişim kurabildiğimiz farklı platformlardır.
Dijital medya, milyonlarca internet kullanıcısının tamamamı üretici olabildiği için içerik açısından geleneksel platformlara göre oldukça zengindir.
Dijital medyada tüm dosyalarınız kolayca kullanılabilir. Geniş bir ağ içerisinde içeriklerinizi kolayca oluşturabilir, paylaşabilirsiniz. Geleneksel yöntemlere göre bir pazarlama içeriği oluşturmak için çok daha fazla olanak sağlar.
Dijital medya, markalar için iletişim ve pazarlama becerilerini daha geniş kitlelere sunma imkanı verir. Dijital medyada neredeyse tüm faaliyetlerinizi takip edebilirsiniz. Sosyal medyada bir içerik paylaştığınızda, bir reklam verdiğinizde ya da müşterileriniz için bir pazarlama maili gönderdiğinizde; tüm bunların anlık kontrolünü sağlamak, istatistiklerine ulaşmak, raporlamak oldukça hızlıdır.
Dijital medya sizin için mevcut ve potansiyel müşterilerinize ya da başka bir ifadeyle hedef kitlenize ulaşmanız için imkanlarla dolu bir dünya sunar.
Hedef kitlenizde yer alan kişileri ayrıştırarak daha verimli sonuçlar elde edebilmenizi mümkün kılar. Hedef kitlenize daha geniş bir zaman aralığı içerisinde ulaşabilir onlarla daha etkin iletişim kurabilirsiniz.
We Are Social’ın 2020 araştırmasına göre, Türkiye’de mobil kullanıcı sayısı 58 milyona ulaşmış durumda. Türkiye nüfusunun %94’ü mobil cihazlar üzerinden internet kullanıyor. Mobil cihazlar üzerinde geçirilen süre ise ortalama 4 saat.
Bu verilerine bakıldığında Türkiye nüfusunun neredeyse tamamına dijital yöntemlerle erişmek mümkün.
Öncelikle hedeflerinizi belirleyin ve tüm halkla ilişkiler ve pazarlama faaliyetlerinizde olduğu gibi dijital medyadaki faaliyetleriniz için de planlama yapın.
Hedef kitlenizi tanıyın ve hangi platformlarda zaman geçirdiklerini keşfedin. Hedefleriniz için en verimli olacak platformu seçin. Doğru platform seçimi hedeflerinize daha hızlı ulaşmanızı, zamandan ve reklam harcamalarından tasarruf etmenizi sağlayacak.
Sosyal medyada herkes gibi sizin de bir profile sahip olacağınızı unutmayın. Kurumsal kimliğiniz ve şirket politikalarınız burada duruşunuzu gösterecektir. Tüm bunların dışında dijital medyada, kurumunuz için tamamen farklı bir strateji ile tamamen farklı bir profil oluşturmayı da tercih edebilirsiniz. Yaratıcılığınız da devreye girdiğinde izlenebilecek yolların aslında ne kadar fazla olduğunu keşfedeceksiniz.
İnsanlar neden sizi takip etsin, neden sizin hakkınızda konuşsun? İçeriklerinizle insanlara neler vaad edebilir, hangi ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik nasıl içerikler sunabilirsiniz? İçerik stratejiniz için günlük değil uzun vadeli bir plan hazırlamanız işinizi kolaylaştıracaktır.
5. Ölçün ve değerlendirin.
Kampanya verileriniz size ihtiyacınız olan bilgileri sunacak. Her aşamada yaptıklarınızı ölçün ve değerlendirin. Gerekiyorsa başarıya ulaşana dek tekrar yapılandırın.
6. İşler zorlaştığında yardım almaktan çekinmeyin.
Dijital medyada var olmak kolay gibi düşünülse de rekabet, gündemin hızla değişmesi, sürekli güncellenen teknolojiler, hızlı hareket etme gerekliliği, stratejilerini tam olarak belirlenememesi gibi nedenlerle zorlayıcı hale gelebiliyor. Dijital medyada sizin için işler zorlaştığında uzmanlardan yardım almaktan çekinmeyin.
Web Tasarım, Web Yazılım, Mobil Uygulama, Markalaşma ve Kurumsal Kimlik, Fotoğraf ve Video Çekimleri, Sosyal Medya , İnternet Reklamcılığı ve Siber Güvenlik alanlarına profesyonelleşmiş ekibi ile birçok kamu kurumu ve özel kuruluşa hizmet veren OZC İnternet Teknolojileri, internet teknolojileri alanında gelişen dünyadaki trendleri yakından takip ederek, doğru, güvenilir ve en uygun adımlarla çalışmalarına inovatif ve proaktif teknikleri yansıtmaktadır.